Executive Seminar: Cultural branding management
Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» του Συλλόγου “Οι Φίλοι της Μουσικής”
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Τετάρτη 8 & Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου, 17.30-21.30
Εισηγητής: Γιάννης Μιχαηλίδης
Στις νέες συνθήκες που βιώνει η ανθρωπότητα, ο πολιτιστικός τομέας αντιμετωπίζει παγκοσμίως σημαντικές προκλήσεις βιωσιμότητας. Στο πλαίσιο αυτό η Mουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» διοργανώνει το σεμινάριο Cultural Branding Management που απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό που σχετίζεται με τη διαχείριση και την επικοινωνία του πολιτισμού.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να αναδείξει τη σημασία του cultural branding management και να μεταδώσει τεχνογνωσία ώστε οι συμμετέχοντες να αξιοποιήσουν τις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες. Mία από τις ιδιαιτερότητες του σεμιναρίου είναι η ανάδειξη μιας παγκόσμιας κοινωνικής ανάγκης που συνδέεται άμεσα με τον Ελληνικό πολιτισμό και θα επηρεάσει την επικοινωνία και τη διαχείριση πολιτιστικών χώρων και εκδηλώσεων.
Ο εισηγητής, Γιάννης Μιχαηλίδης, διαθέτει πολυετή εμπειρία στον τουρισμό και στον πολιτισμό, και είναι απόφοιτος του University of San Francisco (MBA). Οι απόψεις του έχουν παρουσιαστεί στο UC Berkeley (τμήμα ανθρωπολογίας) και στο Northwestern University (Medill School of Journalism, Media & Integrated Marketing Communication). Το 2022 είναι ομιλητής στο συνέδριο του UC Berkeley, “Music & Tourism Imaginaries” με θέμα “Music in Cultural & Destination Branding”.
Στόχοι του Σεμιναρίου:
- Να μεταδώσει ένα νέο τρόπο σκέψης στην ανάδειξη του πολιτισμού ώστε η νέα γενιά και τα στελέχη να αξιοποιήσουν έναν από τους σημαντικότερους πολιτισμούς του κόσμου
- Να συνδέσει τον πολιτισμό με τον τουρισμό, την ταυτότητα ενός τόπου και την ταυτότητα τουριστικών επιχειρήσεων
- Να επιδείξει ποια κοινωνική ανάγκη αναδύεται μέσα από την πανδημία και πως συνδέεται με τον Ελληνικό πολιτισμό
- Να μεταφέρει πρακτική γνώση και εμπειρία μέσα από case studies
- Να αναδείξει νέες ευκαιρίες απασχόλησης και επαγγελματικές προοπτικές στο cultural branding αλλά και ευρύτερα στον πολιτισμό
- Να μεταφέρει τεχνογνωσία για τη βιωσιμότητα πολιτιστικών εκδηλώσεων και χώρων
- Να αποδείξει γιατί και με ποιο τρόπο η γλώσσα (Αγγλικά & Ελληνικά) αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά εφόδια ιδιαίτερα στο cultural branding management
Σε ποιους απευθύνεται:
Το αντικείμενο του σεμιναρίου απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό που σχετίζεται έμμεσα ή άμεσα με τη διαχείριση, την επικοινωνία και την ανάδειξη του πολιτισμού.
- Στελέχη ιδιωτικών και δημόσιων πολιτιστικών φορέων, οργανισμών, μουσείων, συλλόγων, κτλ.
- Στελέχη περιφερειακών-τοπικών τουριστικών οργανισμών, πολιτιστικών δράσεων, μουσείων, μουσικών εκδηλώσεων, θεματικών πολιτιστικών χώρων, κτλ.
- Στελέχη του ιδιωτικού τουριστικού τομέα που σχετίζονται με την ανάδειξη του πολιτισμού (ξενοδοχεία, εξειδικευμένα ταξιδιωτικά γραφεία, κτλ.)
- Απόφοιτοι σπουδών επικοινωνίας, marketing, καλών τεχνών, πολιτιστικών, ανθρωπιστικών και συναφών σπουδών
- Ελεύθεροι επαγγελματίες, στελέχη και νέοι που δραστηριοποιούνται στην επικοινωνία και την ανάδειξη του πολιτισμού (ξεναγοί, storytellers, γραφίστες, δημοσιογράφοι, κτλ.)
- Νέοι που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο του πολιτισμού
Εισηγητής: Γιάννης Μιχαηλίδης
Ο Γιάννης Μιχαηλίδης διαθέτει πολυετή εμπειρία στον τουρισμό και στον πολιτισμό και είναι απόφοιτος του University of San Francisco (MBA). Οι απόψεις του στο cultural tourism branding έχουν παρουσιαστεί στο UC Berkeley (τμήμα Ανθρωπολογίας και Τουρισμού) και στο Northwestern University (Medill School of Journalism, Media & Integrated Μarketing Communication). Το 2022 είναι ομιλητής στο συνέδριο του UC Berkeley, “Music & Tourism Imaginaries” με θέμα “Music in Cultural & Destination Branding”. Πρόσφατα έργα του περιλαμβάνουν την ανάδειξη των Εννέα Μουσών και της Αρχαίας Επιδαύρου.
To διήμερο σεμινάριο αποτελείται από 2 ενότητες συνολικής διάρκειας 8 ωρών.
Πρόγραμμα
Κύριες ενότητες πρώτης ημέρας (4 ώρες)
Προσδιορισμός εννοιών cultural branding. Το πλαίσιο διαμόρφωσης πολιτιστικής ταυτότητας. Οι νέες τάσεις στη διαχείριση και ανάδειξη πολιτιστικών χώρων. Η πιο σημαντική κοινωνική ανάγκη που θα καθορίσει τις νέες προοπτικές στους πολιτιστικούς χώρους και τις εκδηλώσεις (η σύνδεσή της με τον Ελληνικό πολιτισμό και ο τρόπος αξιοποίησης). Η χρήση της Ελληνικής γλώσσας στο cultural branding. Η συμβολή της μουσικής και η σύνδεσή της με τον πολιτισμό και την ταυτότητα ενός τόπου. Η εφαρμογή του integrated cultural branding. Η αξιοποίηση του branding στα πολιτιστικά δίκτυα (cultural clusters).
Κύριες ενότητες δεύτερης ημέρας (4 ώρες)
Ειδικά θέματα στο cultural branding management (δημιουργία εικαστικού λογοτύπου, χρωματικές επιλογές, content marketing στο πολιτισμό, θέματα διεθνούς κατοχύρωσης, κτλ.). Cultural digital branding (χρήση κοινωνικών μέσων, ιστοσελίδας κτλ.). Σύνδεση πολιτισμού με την ταυτότητα τόπου (case studies: Εννέα Μούσες και επιλεγμένοι προορισμοί). Η συμβολή του destination branding στις πολιτιστικές εκδηλώσεις & χώρους. Η διεθνής ανερχόμενη τάση συσχέτισης του πολιτισμού με την ταυτότητα τουριστικών επιχειρήσεων. Το cultural branding στο storytelling και στις βιωματικές εμπειρίες.
8 & 9 Δεκεμβρίου (17.30-21.30)
Πολυχώρος Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Κόστος:
Για εγγραφές από 1 έως 15 Νοεμβρίου: 250 € / 230 € (Φοιτητές – Άνεργοι)
Για εγγραφές από 16 Νοεμβρίου 280 € / 260 € (Φοιτητές – Άνεργοι)
Πληροφορίες για τις εγγραφές
Από την Δευτέρα 1 Νοεμβρίου στις 10:00, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους ηλεκτρονικά συμπληρώνοντας τη φόρμα εγγραφής που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Μουσικής Βιβλιοθήκης (mmb.org.gr)
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας μέχρι τη συμπλήρωση του αριθμού των 30 ατόμων που είναι και ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων στο σεμινάριο.
Απαραίτητη για τη συμμετοχή στο σεμινάριο η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης (έως 6 μήνες από τη διάγνωση).
Χορηγοί επικοινωνίας: ΕΡΤ, Cosmote Tv, Tρίτο πρόγραμμα, Kid’s Radio, Αθήνα 9.84, Στο Κόκκινο, monopoli.gr, art&life.gr, deBop, Days of Art, infowoman