Το Θέατρο γιορτάζει. Καλλιτέχνες και ηθοποιοί από όλο τον κόσμο ενώνονται σε μια μεγάλη διαδικτυακή γιορτή την οποία θα τιμήσουμε παρακολουθώντας τις επίλεκτες δράσεις και παραστάσεις τους. Η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στις 27 Μαρτίου τιμάται φέτος με ξεχωριστό μήνυμα γραμμένο από τον βρετανικό μύθο της υποκριτικής, την οσκαρική Έλεν Μίρεν, καθώς και με μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων για την περίσταση – λόγω της πανδημίας – διαδικτυακών εκδηλώσεων στις οποίες συμμετέχει και η ελληνική θεατρική σκηνή.
Η ελληνική συμμετοχή στην Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου πραγματοποιείται μέσα από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου. Για τον φετινό εορτασμό το Ινστιτούτο πραγματοποίησε ανοικτή πρόσκληση και μετά από επιλογή, θα παρουσιάσει διαδικτυακά προτάσεις των Εθνικών Κέντρων αλλά και ανεξάρτητες. Στο πλαίσιο των ανεξάρτητων προτάσεων, θα προβληθεί ένα δεκάλεπτο απόσπασμα από την παράσταση Ionesco Blues – “Θέατρο στην πλατφόρμα” σε σκηνοθεσία Σοφίας Φιλιππίδου η οποία βασίζεται στο Παιχνίδι της σφαγής του Ευγένιο Ιονέσκο. Μπορείτε να παρακολουθήσετε το απόσπασμα στον ακόλουθο σύνδεσμο: www.world-theatre-day.org.
Επιπλέον, το Εθνικό Θέατρο τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου με δεύτερη παράσταση σε live streaming από τη Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη» του «Κοτζάμπαση του Καστρόπυργου» του Μ. Καραγάτση σε διασκευή Θανάση Τριαρίδη και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, ενώ το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει πρώτη φορά το «Ελεύθερο ζευγάρι» του Ιταλού νομπελίστα Ντάριο Φο σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα. Η πρεμιέρα μεταδίδεται από το Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.
Ειδικά για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, θα παρουσιαστεί ξανά online στις 21.30 η παράσταση «Εκτός Ύλης ή Ο μονόλογος ενός καθ’ ομολογία παράλογου» του συγγραφέα Κώστα Λεϊμονή σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη. Το έργο είχε παρουσιαστεί στη Βουλή των Ελλήνων σε συνεργασία με τις δύο ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες της Βουλής υπό την καθοδήγηση του Μπάμπη Αρώνη.
Παραστάσεις προς θέαση την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου ή σε άλλη ημερομηνία θα βρείτε εύκολα στο διαδίκτυο καθώς πολλές προβάλλονται οn demand – οι προβολές των περισσότερων συνεχίζονται ως τον Μάιο. Παράλληλα, δεν λείπουν οι παραστάσεις που προβάλλονται ελεύθερα προς θέαση στο διαδίκτυο, όπως είναι τα έργα που παραμένουν στο YouTube κανάλι της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, όπως η «Μισαλλοδοξία» της Ιώς Βουλγαράκη, το «Σώσε», σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου, το «Αντιγόνη – Lonely Planet» της Λένας Κιτσοπούλου, ο «Άμλετ», σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά και ο «Φάουστ», σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού, καθώς και τα podcast με μονολόγους που ανανεώνονται συνεχώς στο site του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Πηγή: digitalculture.gov.gr