• Ημερολόγιο
  • Όροι Χρήσης
  • Syros Places
  • Επικοινωνία
Δευτέρα, 5 Ιουνίου 2023
19 °c
Syros
19 ° Τρ
19 ° Τε
20 ° Πε
21 ° Πα
21 ° Σα
Syros Agenda
  • Culture@Home
  • Μουσική
    • Live
    • Party
    • Όπερα
    • Συναυλία
    • Χορός
  • Σινεμά
  • Θέατρο
  • Εκθέσεις
  • Βιβλίο
  • Φεστιβάλ
  • Εποχιακά
    • Συριανό Καρναβάλι
    • Σεμινάριο – Webinar
    • Συνέδριο – Συμπόσιο
    • Ομιλία
    • Ημερίδα
    • Εορτές
    • Πάσχα
  • Παιδί
  • Θρησκεία
  • Υγεία
  • Θέματα
    • Ψηφιακός Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Enfield Neorion
    • Επικαιρότητα
    • Απόψεις
    • Διάφορα
    • Διπλωματική
  • Ιστορία Σύρου
No Result
View All Result
  • Culture@Home
  • Μουσική
    • Live
    • Party
    • Όπερα
    • Συναυλία
    • Χορός
  • Σινεμά
  • Θέατρο
  • Εκθέσεις
  • Βιβλίο
  • Φεστιβάλ
  • Εποχιακά
    • Συριανό Καρναβάλι
    • Σεμινάριο – Webinar
    • Συνέδριο – Συμπόσιο
    • Ομιλία
    • Ημερίδα
    • Εορτές
    • Πάσχα
  • Παιδί
  • Θρησκεία
  • Υγεία
  • Θέματα
    • Ψηφιακός Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Enfield Neorion
    • Επικαιρότητα
    • Απόψεις
    • Διάφορα
    • Διπλωματική
  • Ιστορία Σύρου
No Result
View All Result
Syros Agenda
No Result
View All Result
Αρχική Σελίδα Θέματα

Το ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν στην Σύρο

09/10/2013
in Θέματα
A A
0

Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

Τον τελευταίο καιρό ακούμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την εξέλιξή τους και τις πωλήσεις που ενδεχομένως να καταφέρουν να πετύχουν τα επόμενα χρόνια. Αν και αυτήν τη στιγμή υπάρχουν στην αγορά δεκάδες προτάσεις, οι υψηλές τιμές είναι αποτρεπτικές για τους υποψήφιους αγοραστές και κυρίως για τους Έλληνες, που πλέον αν δεν αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο με 10.000 ευρώ, αναζητούν μεταχειρισμένο με… 1.000!
Από το 1900…

Μοντέλα όπως το Mitsubishi i-Miev, το Opel Ampera, το Nissan Leaf, τo Citroen C-Zero, το ιταλικό Tazzari Zero (το οποίο πωλείται στην Ελλάδα), είναι μερικά από αυτά που κυκλοφορούν και μπορεί ο καθένας που έχει χρήματα να τα αποκτήσει. Και αυτό διότι αν και είναι αυτοκίνητα για καθημερινές μετακινήσεις φορολογούνται σε απίστευτα μεγάλο βαθμό με αποτέλεσμα να πωλούνται στη χώρα μας σε διπλάσια σχεδόν τιμή από ότι σε άλλες του εξωτερικού. Η τεχνολογία αυτή, για το μεγαλύτερο ποσοστό των οδηγών, θεωρείται καινούργια αλλά στην πραγματικότητα είναι πάρα πολύ παλιά. Αξίζει να αναφέρουμε πως το τρίτο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα (το 1900) ήταν ηλεκτρικό και συγκεκριμένα μία Victoria, την οποία απέκτησε ο τότε διευθυντής της «Ηλεκτρικής Ενέργειας» Κώστας Νικολαίδης, έχοντας μάλιστα και… σοφέρ (τον Αλέξανδρο Μπαχάουερ).


Εφοπλιστές με μεγάλο όραμα

Έκτοτε, πέρασαν πάρα πολλά χρόνια μέχρι να φτάσουμε στο 1968. Ήταν τότε που οι Ανδριώτες εφοπλιστές αδελφοί Γουλανδρή (Γιάννης, Αλέξανδρος και Λεωνίδας) αγόρασαν το ναυπηγείο της Σύρου και άλλαξαν τα δεδομένα για την εποχή κατασκευάζοντας λίγα χρόνια αργότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Συγκεκριμένα, το E8000 της βρετανικής εταιρείας Enfield το οποίο εξήγαγαν στο εξωτερικό αφού στην Ελλάδα δεν υπήρχε η δυνατότητα να το πουλήσουν γιατί δεν έπαιρνε έγκριση τύπου. Έτσι το 1973, το πρώτο Ε8000 πέρασε την γραμμή παραγωγής στην οποία δούλευαν Έλληνες μηχανικοί και εργάτες. Αξίζει να αναφέρουμε πως την τελική πινελιά στη μορφή του Ε8000 έβαλε ο Γιώργος Μιχαήλ ο οποίος έχει συμβάλει στη σχεδίαση και άλλων αυτοκινήτων όπως το Chicago, το Renault Farma αλλά και το Pony. Σε τρία χρόνια είχαν κατασκευαστεί σχεδόν 120 μονάδες αλλά οι πιέσεις και η γραφειοκρατία είχαν ως αποτέλεσμα να σταματήσει η παραγωγή.

Σε τρία χρόνια παράχθησαν στη Σύρο σχεδόν 120 μονάδες του E8000
Μοναδική εμπειρία με το αυτοκίνητων των… 8 ίππων

Μοναδική εμπειρία η οδήγηση
ενός ηλεκτρικού του 1973.
Σαράντα χρόνια μετά και ένα τέτοιο αυτοκίνητο κατασκευασμένο από ελληνικά χέρια είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους! Με τη βοήθεια του Αλέξανδρου Μαρατζίδη ο οποίος βοήθησε στο να βρεθεί ένα Enfield E8000 (από την Αγγλία) για το μουσείο της Σύρου, πήραμε μία γεύση από ηλεκτρικό αυτοκίνητο μιας άλλης εποχής. Το συγκεκριμένο με αριθμό σασί Νο104, δεν θα υπερβάλλω, αλλά μας εντυπωσίασε αφού δεν μπορείς να φανταστείς πως τόσα χρόνια πριν μπορούσες να καλύψεις χιλιόμετρα χωρίς καύσιμο αλλά μόνο με… μπαταρίες που ήθελαν για φόρτιση σχεδόν 8 ώρες. Έχοντας βάλει τη ζώνη ασφαλείας και γυρίζοντας τον μεγάλο διακόπτη (που μόνο για… μίζα δεν μοιάζει) απλά δεν ακούς τίποτα. Πατάς το γκάζι και το αυτοκίνητο ξεκινά χωρίς πρόβλημα θυμίζοντας (ηχητικά τουλάχιστον) κάτι από… τρόλεϊ. Βάζεις λίγη δύναμη παραπάνω στο πόδι και διαπιστώνεις ότι το διθέσιο αυτό αυτοκίνητο έχει κάποια δύναμη. Η αίσθηση είναι ευχάριστη και γίνεται ακόμα καλύτερη όταν στην άκρη του μυαλού σου ξέρεις πως αυτό το όχημα το έχουν φτιάξει Έλληνες τους οποίους κάποιοι θεωρούν… χαραμοφάηδες. Αξίζει να αναφέρουμε και το συντελεστή αεροδυναμικής (0,29) του μοντέλου, νούμερο απλησίαστο για την εποχή. Ένα ακόμα στοιχείο είναι το γεγονός, ότι το Ε8000 των… 8 ίππων ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο για να είναι ελαφρύ και να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά.


Ανύπαρκτη πολιτική βούληση

Η επαφή με το Ε8000 ήταν σύντομη αλλά πραγματικά εντυπωσιακή και θα έλεγα πως ήταν από τις εμπειρίες που σου μένουν. Ταυτόχρονα όμως σου μένει και μία πικρία, που έχει να κάνει με το πάγωμα της παραγωγής σε μία εποχή που αν υπήρχε η υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης, τώρα απλά, θα είχαμε μία από τις μεγαλύτερες γραμμές παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Σε κάθε περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη το Enfield E8000 όπως και άλλα δεκάδες που έχουν κατασκευαστεί στην χώρα μας, καταλαβαίνουμε πως η θέληση των Ελλήνων είναι πολύ μεγάλη και μπορούν να κάνουν τα πάντα. Αρκεί να υπάρχει και πολιτική βούληση που μπορεί να δώσει τεράστια ώθηση στις απίστευτες ικανότητες των συμπατριωτών μας.
Μετά από 4 δεκαετίες το Enfield E8000 “πάτησε” σε ελληνικό έδαφος.
Στοιχεία για το Enfield Ε8000

Κατασκευάστηκε στη Σύρο το διάστημα 1973 – 1976
Είχε τελική ταχύτητα 65 χλμ./ώρα
Η ιπποδύναμη ήταν 8 άλογα
Αυτονομία 64 χιλιομέτρων
Χρόνος φόρτισης 8 ώρες
Κατασκευάστηκαν περίπου 123 μονάδες
Ο Γιώργος Μιχαήλ βοήθησε στην σχεδίαση του αυτοκινήτου
Κανένα αυτοκίνητο δεν πουλήθηκε στην Ελλάδα
Διαθέτει 8 μπαταρίες μολύβδου των 12v
Επιτάχυνση 0-64 χλμ/ώρα σε 25 δευτερόλεπτα
Μήκος 2,84 μέτρα
Πλάτος 1,42 μέτρα
Ύψος 1,40 μέτρα
Τιμή (το 1975): 2.800 λίρες

*Ευχαριστούμε τον Αλέξανδρο Μαρατζίδη από τη Σύρο που μας έδωσε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το Enfield E8000

Η… πρίζα φόρτισης του Enfield E8000

Τιμόνι και κεντρική κονσόλα του ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Μετρητής αλά… ΔΕΗ στο εσωτερικό του αυτοκινήτου

Ο Αλέξανδρος Μαρατζίδης ήταν αυτός που έψαξε και βρήκε ένα από τα ελάχιστα E8000

Για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα είχε μιλήσει στις 10 Μαΐου του 2010, στην εκπομπή «Κίτρινος Τύπος», ο Γιώργος Μιχαήλ, αρχιτέκτων και σχεδιαστής αυτοκινήτων.
Παρατίθενται τα σχετικά αποσπάσματα:
video platformvideo managementvideo solutionsvideo player

Πηγή: www.zougla.gr

ShareTweetShareSendSend
Προηγούμενο Άρθρο

Ισότιμη πρόσβαση – Δράσεις ενδυνάμωσης και εργασιακής επανένταξης ευπαθών ομάδων | Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Ιεράς Μητροπόλεως Σύρου

Επόμενο Άρθρο

Πανσυριανή Έναρξη της ΕΚΝΕ Εφήβων στην Ποσειδωνία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΥΡΟΣ: Ωράριο Επισκεψιμότητας Έκθεσης Μάρκου Βαμβακάρη (28.3-27.5.2022)
Ανακοίνωση

ΣΥΡΟΣ: Ωράρια Πολιτιστικών Χώρων για το Τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

03/06/2023
Θέματα

«Σύρος Πολιτισµός 2023» | Δείτε το Πρόγραμμα

31/05/2023
Δείτε ολόκληρη την εκπομπή «Στο Κέντρο» της ΕΡΤ1 για το Πάσχα και τη Σύρο
Ανακοίνωση

ΣΥΡΟΣ: Επικαιροποιημένα Ωράρια Μουσείων και Επισκέψιμων Πολιτιστικών Χώρων

31/05/2023
Παιδί

1ο Φεστιβάλ Καταγραφής Πολιτιστικής Κληρονομιάς | Πρόγραμμα

24/05/2023
Επόμενο Άρθρο

Πανσυριανή Έναρξη της ΕΚΝΕ Εφήβων στην Ποσειδωνία

Latin Night @ Kimbara

Σεμινάρια Εξ Αποστάσεως για Διοίκηση Τουρισμού από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τα Πανηγύρια στα Εξωκκλήσια της Απάνω Μεριάς 2023

Τα Πανηγύρια στα Εξωκκλήσια της Απάνω Μεριάς 2023

04/06/2023
«Thalasea Theater Deities» στο Ινστιτούτο Κυβέλη

«Thalasea Theater Deities» στο Ινστιτούτο Κυβέλη

03/06/2023
Open Stage Night από το ArtRock Studio στον Πάγο

Open Stage Night από το ArtRock Studio στον Πάγο

03/06/2023
ΕΚΘΕΣΗ: «Χαμόγελα τ’ Αυγούστου» | Δέσποινα Λουκή

ΕΚΘΕΣΗ: «Χαμόγελα τ’ Αυγούστου» | Δέσποινα Λουκή

03/06/2023

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Θέματα
  • Βιβλίο
  • Εκθέσεις
  • Εποχιακά
  • Θέατρο
  • Θρησκεία
  • Μουσική
  • Οικολογία
  • Παιδί
  • Σινεμά
  • Άθληση

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΥΡΟΥ

ΩΡΑΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ

© SyrosAgenda - H εικόνα προστατεύεται από τον νόμο περι πνευματικής ιδιοκτησίας

ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τα Πανηγύρια στα Εξωκκλήσια της Απάνω Μεριάς 2023
Δωρεάν

Τα Πανηγύρια στα Εξωκκλήσια της Απάνω Μεριάς 2023

by syrosagenda
04/06/2023
0

Ενημερώνουμε τους ευλαβείς πιστούς για τα πανηγύρια στα εξωκλήσια στην Απάνω Μεριά. Τα πολυάριθμα καθολικά εξωκλήσια, που βρίσκονται διεσπαρμένα στην...

Διαβάστε περισσότερα
«Thalasea Theater Deities» στο Ινστιτούτο Κυβέλη

«Thalasea Theater Deities» στο Ινστιτούτο Κυβέλη

03/06/2023
ΕΚΘΕΣΗ: «Χαμόγελα τ’ Αυγούστου» | Δέσποινα Λουκή

ΕΚΘΕΣΗ: «Χαμόγελα τ’ Αυγούστου» | Δέσποινα Λουκή

03/06/2023

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΣΥΡΟΣ: Ωράριο Επισκεψιμότητας Έκθεσης Μάρκου Βαμβακάρη (28.3-27.5.2022)
Ανακοίνωση

ΣΥΡΟΣ: Ωράρια Πολιτιστικών Χώρων για το Τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

by syrosagenda
03/06/2023
0

Ενημερώνουμε τους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού μας, όπως και κάθε ενδιαφερόμενο, ότι το ωράριο επισκεψιμότητας για το Τριήμερο του...

Διαβάστε περισσότερα
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω διεξαγωγής του «Syros Run» 2023

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο λιμάνι λόγω διεξαγωγής του «Syros Run» 2023

01/06/2023
ΣΥΡΟΣ: Έναρξη λειτουργίας του Δημοτικού Κολυμβητηρίου

ΣΥΡΟΣ: Ωράριο Χρήσης του Δημοτικού Κολυμβητηρίου

01/06/2023

MEDIA KIT

ΘΕΣΕΙΣ ΠΛΟΙΩΝ LIVE

ΘΕΣΕΙΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΩΝ LIVE

ΚΑΙΡΟΣ ΣΥΡΟΥ

Ermoúpolis, Greece

© 2023 Syros Agenda | Καθημερινή ενημέρωση για την τέχνη και τον πολιτισμό

No Result
View All Result
  • Culture@Home
  • Μουσική
    • Live
    • Party
    • Όπερα
    • Συναυλία
    • Χορός
  • Σινεμά
  • Θέατρο
  • Εκθέσεις
  • Βιβλίο
  • Φεστιβάλ
  • Εποχιακά
    • Συριανό Καρναβάλι
    • Σεμινάριο – Webinar
    • Συνέδριο – Συμπόσιο
    • Ομιλία
    • Ημερίδα
    • Εορτές
    • Πάσχα
  • Παιδί
  • Θρησκεία
  • Υγεία
  • Θέματα
    • Ψηφιακός Πολιτισμός
    • Πολιτισμός
    • Enfield Neorion
    • Επικαιρότητα
    • Απόψεις
    • Διάφορα
    • Διπλωματική
  • Ιστορία Σύρου

© 2023 Syros Agenda | Καθημερινή ενημέρωση για την τέχνη και τον πολιτισμό

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

Μπορείτε να μάθετε ποια cookies χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Syros Agenda
Επισκόπηση απορρήτου
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλόηγησης. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.
Απολύτως απαραίτητα cookies

Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.

3rd Party Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Παρακαλούμε ενεργοποιήστε πρώτα τα απολύτως απαραίτητα cookies ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!