Κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στην παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.
«Σημαντικό βήμα για ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ανακοινώνοντας επιδότηση και κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων και φοροαπαλλαγές για επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιούν «καθαρά» οχήματα.
Όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης κατά την παρουσίαση του σχεδίου σε εκδήλωση στο Γκάζι, «πρόκειται για μια «εμβληματική πρωτοβουλία, που απαντά στη μιζέρια του χθες και στην ανησυχία του σήμερα». Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως «το εθνικο σχέδιο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι ένα σχέδιο ολιστικό που αφορα το κράτος και όλους τους πολίτες και γι’ αυτό συνοδεύεται από αυτή την καινοτόμο και Πράσινη Συμφωνία που θα υπογραψουν 19 φορείς και 2 υπουργεία».
«Η Ελλάδα επιτέλους ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος» υπογράμμισε και ανέφερε πως «τις προτάσεις αυτές τις έχουμε επεξεργαστεί από τον καιρό που ήμασταν αξιωματική αντιπολίτευση».
Τα κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων
Όπως είπε ο πρωθυπουργός, «σήμερα παρουσιάζουμε τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών και μηδενικών ρύπων, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και τα μέτρα για τη χωροθέτηση των αναγκαίων κανόνων σημείων φόρτισης». «Από το ευρωπαϊκό ταμείο ανάκαμψης οι πόροι που θα δοθούν τετραπλασιάζονται, δηλαδή 4 φορές περισσότερα χρήματα θα δοθούν στην Ελλάδα για την ηλεκτροκίνηση», πρόσθεσε.
«Στην Ελλάδα το ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν ξεπερνάει το 3%. Ο εθνικός μας στόχος παραμένει ο εξής: 1 στα 3 οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτροκίνητα», πρόσθεσε, ανακοινώνοντας οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όσον αφορά τα οικονομικά κίνητρα ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τα εξής:
– Επιδοτούμε με 100 εκατ. για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστείε με το οικολογικό μπόνους και τις φοροαπαλλαγές θα πλησιάζει τα 10.000 ευρώ και έτσι θα τα κάνει πιο προσιτά στα μέσα εισοδήματα. Παρά το αυξημένο κόστος που η πολιτεία το επιδοτεί για να το κάνει πιο εφικτό ο χρήστης θα εξοικονομεί 2.500 ευρώ από ανεφοδιασμό και συντήρηση.
– Επιδότηση 15% για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο 25% η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών ταξί
– Αυτά τα οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού και για 2 χρόνια και θα απαλάσσονται από τέλη, οι δαπάνες για φόρτιση θα εκπίπτουν από τη φορολογία.
– Από τα εταιρικά έξοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου ρυθμίζει την αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις υποδομές υποστήριξης. Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν φορείς εκμετάλλευσης υποδομής φόρτισης οχημάτων. Αυτοί θα είναι οι διάδοχοι των σημερινών βενζινάδικων. Οι πάροχοι θα συνεργάζονται με τους φορείς εκμετάλλευσης. Το συντονιστικό κέντρο θαέχει την ευθύνη για τη διαλειτουργικότητα.
Η τρίτη πτυχή περιλαμβάνει τα κίνητρα για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνητοποίησης. «Θέλουμε να προσελκύσουμε σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης. Θεσπίζουμε ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς Δυτικής Μακεδονίας και Αρκαδίας με μείωση φόρων και άλλων βαρών. Μονάδες που εγκαθίστανται εκεί θα εχουν μικρότερο συντελεστή 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις ενώ θα έχουν και μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας» πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σε άλλο σημείο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι «η πράσινη στροφή είναι πρώτα μια πολιτική επιλογή», ενώ είπε ότι σύντομα θα ανακοινωθεί ένα νησί της Ελλάδας, όπου οι μετακινήσεις θα γίνονται μόνο με ηλεκτρισμό, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει ποιο είναι αυτό το νησί.
Πηγή: newpost.gr