Για δεύτερη συνεχή χρονιά, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου είναι έτοιμο να μεταμορφώσει το νησί σε μια κινηματογραφική γιορτή, με προβολές, εκθέσεις και παράλληλες εκδηλώσεις για 1 εβδομάδα, από τις 26 Ιουλίου.
- «Hide Your Smiling Faces» του Αμερικανού Ντάνιελ Πάτρικ Καρμπόν, που αφηγείται την ζωή δυο αδερφών που ενηλικιώνονται όταν έρχονται αντιμέτωποι με τον μυστηριώδη θάνατο ενός φίλου τους.
- «Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου, με έναν παρουσιαστή μιας τηλεοπτικής εκπομπής να θέλει να δοκιμάσει την φήμη, εξαφανίζοντας τα ίχνη του.
- «Falling Star» των Λούις Μινιάρο και Σερζί Μπελμπέλ, με ένα ταξίδι πίσω στην Ισπανία του 1870, όπου ο Αμάντεο από την Σαβοΐα εκλέγεται Δούκας της Αόστα και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην εξέλιξη της Ισπανίας.
- «Στο Λύκο» των Χριστίνα Κουτσοσπύρου και Αράν Χιούζ, όπου το ντοκιμαντέρ συναντά την μυθοπλασία, σε ένα απομονωμένο χωριό της Ναυπακτίας, όπου δυο οικογένειες κτηνοτρόφων αγωνίζονται για την επιβίωση.
- «Balcony» της Λεντίτα Ζεκιράχ, από το Κόσοβο, με ένα 10χρονο αγόρι που απειλεί να πέσει από το μπαλκόνι του σπιτιού του.
- «Προαύλιο» της Ρηνιώς Δραγασάκη, που έγινε με την υποστήριξη του ΕΚΚ και του 3ου Athens Open Air Film Festival, και προβλήθηκε στα πλαίσια του περσινού φεστιβάλ, σε μια συλλογή μικρού μήκους ταινιών κάτω από τον γενικό τίτλο «Καλοκαίρι στην Αθήνα: Φόβος και Ελπίδα». Η ταινία ακολουθεί τις τελευταίες σχολικές μέρες μιας ομάδας παιδιών σε μια (σχεδόν) άδεια αυλή, που ξεκινάει ένας ξαφνικός νεροπόλεμος.
- «Washingtonia» της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη, η οποία συμμετείχε επίσης στο «Καλοκαίρι στην Αθήνα: Φόβος και Ελπίδα». Η Washingtonia αποτελεί το μοναδικό φοινικόδεντρο που η καρδιά του δε τρώγεται από το κόκκινο σκαθάρι.
- «The Execution» της Πέτρα Σκοτς, σε συμπαραγωγή Ρουμανίας και Ουγγαρίας, και τρέχει πίσω στα 1990, όπου τρια παιδιά στη Ρουμανία αναπαριστούν την εκτέλεση του Τσαουσέσκου.
- «Houses With Small Windows» του Μπουλέντ Οζτούρκι, από την Τουρκία, με ένα έγκλημα τιμής σε κουρδική περιοχή της Τουρκίας να στιγματίζει μια 22χρονη κοπέλα που πληρώνει με τη ζωή της έναν «παράνομο» έρωτα.
- «Evaporating Borders», ντοκιμαντέρ της Ίβα Ραντιβοτσέβικ από την Κύπρο, με θέμα τους περιορισμούς που συναντούν οι μεταναστευτικοί πληθυσμοί.
- «My Dog Killer» της Μίρα Φόρνεϊ από την Τσεχία, που αφηγείται την σχέση του δεκαοκτάχρονου Μαρέκ με τον σκύλο του.
- «Ruin» των Αμιέλ Κούρτιν Γουίλσον και Μάικλ Κόντι από την Αυστραλία, με την ιστορία δύο εραστών που προσπαθούν να δραπετεύσουν από ένα σκληρό κόσμο εκμετάλλευσης.
- «The Creator of the Jungle», ντοκιμαντέρ του Ζορντί Μορατό από την Ισπανία, με μια ζούγκλα να «εισβάλλει» σε έναν αυτοκινητόδρομο.
- «Ανάμεσα σε Δυο Νησιά», ντοκιμαντέρ του Μιχάλη Σταυρόπουλου, όπου εξετάζεται η δημιουργία ενός πρωτοποριακού ηλεκτρικού αυτικινήτου, του Enfield 8000, από την δεκαετία του ’70 στη Σύρο.
- «Unplugged» του Μλάντεν Κοβάτσεβιτς από τη Σερβία. Ένα ντοκιμαντέρ που εξερευνά τη γέννηση της μουσικής από φύλλα δέντρων.
- «Visitors» του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο από την Αμερική, μια πειραματική ταινία που διαπραγματεύεται την ομιχλώδη σχέση της τεχνολογίας με τον άνθρωπο.
- «Να Κάθεσαι και Να Κοιτάς» του Γιώργου Σερβετά, με την Αντιγόνη να μετακομίζει από την Αθήνα στην πατρική της πόλη, για να ανακαλύψει οτι τίποτα (και όλα) έχουν αλλάξει.
- «Ο Εγωϊστής Γίγαντας» της Κλάιο Μπάρναρντ από την Αγγλία, όπου δυο μικροί φίλοι από το Μπράντφορντ θα δοκιμάσουν την φιλία και τις αντοχές τους, όταν συναναστραφούν με τον παλιατζή της περιοχής.
- «Final Cut, Ladies and Gentlemen» του Γκιόργκι Πάλφι από την Ουγγαρία, όπου αναλύεται το αιώνιο ερώτημα περι έρωτα μεταξύ ενος άντα και μιας γυναίκας.
- «Αλυκές» των Ήρα Ντίκα και Γιώργου Σαβόγλου, όπου χτίζεται το πορτρέτο ενος τοπίου, που «γεννάει» το αλάτι.
- «A Day That Wasn’t» του Ορέστη Μαυρουδή, όπου σε ένα μικρό παραθαλάσσιο χωριό, ένας άντρας εγκαταλείπει την ήσυχη αγροτική ζωή για χάρη ενός μεγάλου ταξιδιού.
- «Ancha es Castilla» του Σέρτζιο Καμπαλέρο από την Ισπανία, που ισορροπεί ανάμεσα στον τρόμο και στη διαστροφή που μπορεί να κουβαλήσει μια κωμωδία, όταν ο Διάβολος καταλαμβάνει ένα κορίτσι.
- «Attempt to Fly» του Ορέστη Μαυρουδή, όπου ένας άνδρας ονειρεύεται να πετάξει.
- «Big Willow» του Τζάρεντ Κατσιάν από την Αμερική, όπου εξετάζεται η «υφή» μιας φιλίας, που έχει ημερομηνία λήξης.
- «Hacked Circuit» της Ντέμπορα Στράτμαν από την Αμερική, όπου σε ένα μονοπλάνο διερευνάται η τεχνική Foley στο σινεμά.
- «Memory and Imagination» των Λεονάρντο Βαρελά και Στέφανο Μιράλια. Ένα τετράλεπτο οπτικοακουστικό δοκίμιο που αναλύει την δημιουργικότητα στην τεχνητή νοημοσύνη.
- «Mystery» της Τζέμα Γκαρσία Ιμπάρα από την Ισπανία. Η πλοκή της ταινίας απλώνεται σε μια μονάχα σειρά. «Λένε πως αν ακουμπήσει το αυτί σου στο πίσω μέρος του αυχένα του, θα ακούσεις τη φωνή της Παναγίας».
- «Η Θηλιά» του Βασίλη Λουλέ, σε συνεργασία με τους μαθητές του 7ου ANIMART 2013 Workshop Ντοκιμαντέρ, όπου ακολουθεί την μαρτυρία του Λευτέρη Ρίζου, που θυμάται τα γυρίσματα της «Αναπαράστασης» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, όταν τότε «αναπαριστούσε» το θύμα.
- «Samira» του Νικολά Μάι από τη Γαλλία, όπου ο Καρίμ, ένας Αλγερινός μετανάστης εκδίδεται ως Σαμίρα στη Μασσαλία.
- «Bref» της Χριστίνας Πιτούλη, με την κλειτοριδεκτομή σε πρώτο πλάνο.
- «Model Village» του Χαιμούν Κόουν, με ένα φανταστικό χωριό να προσεγγίζεται μόνο μέσα από την φαντασία.
- «The Top of the World» του Αρθούρο Κάστρο Γκοντόι από την Αργεντινή, όπου αφηγείται την ζωή του 10χρονου Τίτο, που ζει σε ένα ψαροχώρι της Αργεντινής, δουλεύοντας ως ζογκλερ.
- «Hellas Hell» των Γκάμπριελ Πεκότ και Ρομίνα Πενιάτ από την Ελλάδα, που εξετάζονται οι συνθήκες ζωής των (περισσότερων) μεταναστών στην Ελλάδα.
- «Dead Zone» της Δανάης Παπαϊωάννου από την Κύπρο, όπου στο επίκεντρο μπαίνει η «νεκρή ζώνη» ανάμεσα στην Τουρκική και Ελληνική πλευρά της Τουρκίας, που μοιάζει να έχει σταματήσει ο χρόνος.
- «Auschwitz on my Mind» του Ασάφ Μακνές από το Ισραήλ, όπου δυο Ισραηλινοί έφηβοι διαφωνούν κατα τη διάρκεια μιας σχολικής εκδρομής με αφορμή τα γεγονότα του Ολοκαυτώματος, ενώ παράλληλα έλκονται σεξουαλικά.