Σε μια εποχή ριζικών μετασχηματισμών και ενώ ο κοινωνικός και οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας εξακολουθεί να ξετυλίγεται και ενδεχομένως να επιδεινώσει τις περιφερειακές ανισότητες προκαλώντας οικονομική ύφεση, ανεργία και υποβάθμιση της ποιότητας της απασχόλησης, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου προτάσσει για το μέλλον την Επιστημονική και Τεχνολογική Πρόοδο και Αριστεία, στοχεύοντας, μεταξύ άλλων, και στην προώθηση της Καινοτομίας στις νησιωτικές κοινωνίες των δύο Περιφερειών του Αιγαίου Αρχιπελάγους.
Για άλλη μια φορά το Πανεπιστήμιο Αιγαίου (ΤΜΠΣ) πρωτοπορεί και δημιουργεί μια διαδραστική εφαρμογή βασισμένη στην τεχνολογία του Leap Motion με σκοπό την εκμάθηση του Κυκλαδικού Πολιτισμού, συγκεκριμένα της Σύρου. Γίνεται προσπάθεια εκμάθησης και ανάδειξης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς μέσα από την διάδραση και την ψυχαγωγία. Η ομάδα εργασίας (supervisors & φοιτητές) δημιούργησε μια εφαρμογή προσομοίωσης του μεταλλοτεχνίου που βρέθηκε στον αρχαιολογικό χώρο του Καστριού Χαλανδριανής. Αρχικά παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας. Στην συνέχεια περιγράφονται οι μέθοδοι και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για τη σχεδίαση της συνολικής εφαρμογής. Τέλος, αναλύεται η ανάπτυξη και η αξιολόγηση της διάδρασης με το εικονικό εργαστήριο μεταλλοτεχνίας και η εμπειρία του χρήστη σε αυτό.
Εισαγωγή
Βρισκόμαστε σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα και συνεχείς αλλαγές. Αυτό οφείλεται στον αυξανόμενο ρυθμό της τεχνολογίας παρατηρώντας την έντονη επιρροή που ασκεί στην εκπαίδευση. Γι’ αυτό το λόγο η ομάδα αποφάσισε στα πλαίσια του μαθήματος Στούντιο 7α να σχεδιάσει ένα παιχνίδι εκπαιδευτικού χαρακτήρα που συνδυάζει την ιστορία του Κυκλαδικού πολιτισμού και την νέα τεχνολογία. Το κύριο θέμα που διαδραματίζεται το παιχνίδι είναι η δημιουργία ενός αντικειμένου στο μεταλλοτεχνίο που βρισκόταν στον οικισμό του Καστριού, στην Σύρο. Το παιχνίδι αυτό χρησιμοποιεί μια από τις πιο νέες τεχνολογίες, το leap motion, και ο χρήστης καλείται να περιηγηθεί στο χώρο του οικισμού και να δημιουργήσει το αντικείμενο με την βοήθειά της. Σκοπός αυτού του έργου είναι η ανάδειξη την πολιτιστικής κληρονομιάς και πιο συγκεκριμένα η εκμάθηση του οικισμού του Καστριού σε ανθρώπους ντόπιους και μη που ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό μέσω του πιο διαδεδομένου πλέον τρόπου, της σύγχρονης τεχνολογίας. Όραμα της ομάδας είναι η δημιουργία μιας διαδραστικής εφαρμογής που θα προσφέρει στο χρήστη ελευθερία κίνησης και διασκέδαση χαρίζοντας του μια ευχάριστη εμπειρία. (από την εισαγωγή της εργασίας)
Διαβάστε ολόκληρη την εργασία ΕΔΩ
Supervisors: Βοσινάκης Σπύρος, Κουτσαμπάσης Παναγιώτης, Κυριακουλάκος Παναγιώτης, Σταυράκης Μόδεστος
Συντελεστές (Φοιτητές): Κατερίνα Δαλεζίου, Μελίνα Σιδίκοβα, Ανθή Κολοκοτρώνη, Γενοβέφα Χατζημενοίκου
Έτος: 2016