Κριτικές μετά την πρεμιέρα στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Νιάρχος
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ | “Ο Μεγάλος Ερωτικός της ψηφιακής εποχής”
“…Το κατόρθωμα του Μαραμή είναι ότι συμπυκνώνοντας τον ιστορικό χρόνο παραδίδει ένα έργο σύγχρονο που μπορεί να σταθεί με αυτονομία στα δικά του πόδια πέρα από τα σύνορα και τις γλώσσες. Ο Μαραμής φτιάχνει τη δική του επικράτεια της αγάπης χρησιμοποιώντας μια οικουμενική γλώσσα που στέλνει αδιάβαστες τις μεταφράσεις ” – Γ. Κ. Καρατζάς
ATHENS VOICE | Έρωτας και ταλέντο στο μιούζικαλ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ!
“…ένα από τα πιο όμορφα μουσικά έργα που έχω ακούσει ποτέ! …μια πρωτότυπη μουσική σύνθεση που ξεχείλιζε από πάθος, ορμή, συγκίνηση, ευαισθησία και, πάνω απ’ όλα, εφηβική φρεσκάδα! Τη μεγαλύτερη όμως έκπληξη αισθάνθηκα όταν συνειδητοποίησα πόσο απλά και αβίαστα «έδεσε» ο ποιητικός λόγος του Β. Κορνάρου, ο ρυθμός του, το μοναδικό γλωσσικό του ιδίωμα με τη μουσική φόρμα του μιούζικαλ. Σαν να είχε γραφτεί για να παίζονται μαζί…” – Λένα Ιωαννίδου
ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ – Έναν αριστουργηματικό Ερωτόκριτο μας έδωσε ο Μαραμής
“…Τολμώ να πω ότι ο Δημήτρης Μαραμής έχει “δει” τον “Ερωτόκριτο” με μια ιδιοφυή εντελώς δική του αντίληψη και έχει “γεννήσει” μέσα από αυτόν ένα καινούριο έργο. … Συνολικά, πρόκειται όχι απλώς για ένα masterpiece, αλλά για ένα masterwork!” – Γιώργος Χαρωνίτης
Κριτικές μετά το Ηρώδειο
AVOPOLIS
«Ας μείνουμε λοιπόν στο εκκωφαντικό χειροκρότημα στο κατάμεστο Ηρώδειο, όπου ο κόσμος δεν σταμάτησε να επευφημεί τους συντελεστές της παράστασης, τόσο κατά τη διάρκειά της, όσο και αρκετά λεπτά μετά το πέρας της. Και αν κάτι μένει με σιγουριά, είναι η καταλυτική δύναμη και η ισοπεδωτική διακειμενικότητα αυτού του κρητικού δεκαπεντασύλλαβου, ο οποίος συμπυκνώνει την επανάσταση της αγάπης με τρόπο που θα ζήλευε και ο θείος Σαίξπηρ…» – Τάνια Σκραπαλιώρη
MUSICPAPER
«..Δίχως να το προσπαθήσει, ίσως χωρίς καν να το σκεφτεί, ο Δ. Μαραμής με τον «Ερωτόκριτο» ανανεώνει αποφασιστικά και καθοριστικά το musical, ειδικά για τα δεδομένα της χώρας μας στην οποία το ιδίωμα έχει σχεδόν ανύπαρκτη γηγενή παράδοση.
Η ενορχηστρωτική επιλογή του για αυτό ήταν ευφυέστατη, καταρχήν ένα κουαρτέτο εγχόρδων στο οποίο αντικατέστησε το δεύτερο βιολί με κοντραμπάσο που, μαζί με τα ντραμς, αποτελούσε μια στιβαρότατη rhythm section, η οποία στήριζε τα τρία πνευστά, σαξόφωνο, τρομπέτα και τρομπόνι. Επί της ουσίας δηλαδή σχημάτισε ένα jazz γκρουπ ενισχυμένο με έγχορδα του οποίου κορωνίδα και πρωταγωνιστής – αναπόφευκτα ίσως – ήταν το πιάνο του» – Θάνος Μαντζάνας
Κριτικές μετά το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ REVIEWS:
“Ο Ερωτόκριτος είναι ένα αριστούργημα! Το παρακολούθησα χθες στο ΟΜΜΘ και αλήθεια, άλλαξε εντός μου ο ρυθμός του κόσμου! Μην το χάσετε!” Ναυσικά Γκράτσιου – FM100
“Η μόνη λέξη που σου έρχεται στο νου και βγαίνει αβίαστα από τα χείλη είναι Άψογο. Πως αλλιώς να μεταφράσεις όλο αυτό που είδες να εξελίσσεται μπροστά σου σχεδόν 2 ώρες…
Όσοι τυχεροί και τυχερές το απολαύσετε να το φυλάσσετε μέσα σας για πολλά χρόνια και θα είναι μία από τις πιό ευχάριστες αναμνήσεις που θα κουβαλάμε στην ζωή μας.” – Γρηγόρης Γρηγοράς – Stellasview.gr
“Ο έρωτας, το πάθος, το θάρρος και η αφοσίωση εξυμνήθηκαν με τον καλύτερο τρόπο, σε μια παράσταση, που δεν πρέπει να χάσετε!” – Γιάννης Κόκκου – paraliaka.gr
“… το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ήταν κατάμεστο για τρίτη βραδιά την περασμένη Κυριακή, με ένα θεαματικό ηλικιακό εύρος. Μπορούσε άνετα να κάθεται ο παππούς δίπλα στο εγγόνι του λέγοντας «έτσι ερωτευόμασταν εμείς στην εποχή μου!», ενώ αυτό έκανε κοινοποίηση στα social media «αισθάνεται “ερωτευμένος” στην περιοχή Μέγαρο Μουσικής»…δημιουργήθηκε ένα ελληνικό μιούζικαλ υψηλής αισθητικής σε μια εποχή που ο τίτλος του κειμένου θα μπορούσε να είναι «Έρωτας στα χρόνια της κρίσης (οικονομικής και πολιτισμικής)». Και φυσικά το κοινό το καταχάρηκε, το απόλαυσε και το έδειξε με πάθος στο χειροκρότημα με ζητωκραυγές. Και αν μπορούσαμε, θα φωνάζαμε «κι άλλο, κι άλλο!» – Ρένα Καλπάκη – kulturosupa.gr