Την Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2018 οι φίλοι του κλασσικού αυτοκίνητου συναντήθηκαν για ακόμη μια φορά στην πλατεία Φιλοθέης (Blue Bell) για την 3η αναβίωση του Tourist Trophy Ψυχικού. Η πρωτοτυπία του Τourist Trophy Ψυχικού οφείλεται στο γεγονός ότι ήταν ο πρώτος αγώνας ταχύτητας μοτοσυκλέτας που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα σε χωμάτινη κυκλική «πίστα» και μάλιστα στα πρότυπα του διασημότερου αγώνα μοτοσυκλέτας στον ΚΟΣΜΟ, του Tourist Trophy (ΤΤ) που γίνεται από το 1907 στο νησί Isle of Man της Βρετανίας !!!
Tο «1ο Τourist Τrophy ΨΥΧΙΚΟΥ», όπως είχε ονομαστεί, οργανώθηκε τον Μάιο του 1929, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία, μια που το θέαμα ήταν πρωτόγνωρο για την εποχή καθώς τότε η μοτοσυκλέτα ήταν στα πρώτα της βήματα και ιδιαίτερα σπάνια. Φέτος, 89 χρόνια μετά το «1ο Τourist Τrophy ΨΥΧΙΚΟΥ», o Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού-ΔΗ.Κ.Ε.ΦΙ. Ψ. αναβίωσε για 3η συνεχή χρονιά τον ιστορικό αυτό αγώνα που έγινε στις ίδιες διαδρομές του πρώτου.
Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου – Ίδρυμα Θ. & Γ. Χαραγκιώνη εκπροσωπήθηκε από δύο φανταστικά «μικρά» Morris Mini 850 Van & 1000 Pick Up καθώς επίσης από το μοναδικό Enfield 8000.
Περισσότερα για το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου – Ίδρυμα Θ. & Γ. Χαραγκιώνη μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ και για τη 3η αναβίωση του Tourist Trophy Ψυχικού δείτε ΕΔΩ
Το Enfield 8000 είναι ένα από τα συνολικά 120 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Σύρο, στο κτίριο ενός παλιού κλωστηρίου, κοντά στο ναυπηγείο Νεωρίου το οποίο ο εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής είχε αγοράσει το 1968. Για την κατασκευή τους «επιλέχθηκαν» άνδρες από το ναυπηγείο, που από ναυπηγικές εργασίες έπιασαν να παιδεύουν λαμαρίνες αυτοκινήτου, φανοποιοί, μηχανικοί, τεχνίτες από τη Σύρο, τον Πειραιά και αλλού.
Τα περισσότερα από τα οποία στάλθηκαν στην Αγγλία στο Συμβούλιο Ηλεκτρικής Ενέργειας, και ορισμένα σε συγκεκριμένους πελάτες στο εξωτερικό. Στις αρχές του ’76 η παραγωγή σταμάτησε και το εργοστάσιο έκλεισε. Αναρωτιόμαστε τι απέγιναν όλα αυτά που στάλθηκαν στο Συμβούλιο Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Αγγλία. Καταστράφηκαν, πουλήθηκαν ίσως; Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε τους χώρους στους οποίους βρίσκονται ή εκτίθενται.
Το πρώτο Enfield 8000 πρωτοκυκλοφόρησε στη Σύρο τον Οκτώβριο του ’73, περίπου τέσσερις δεκαετίες πριν η αυτοκινητοβιομηχανία αρχίσει τη μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Το Enfield 8000 διέθετε ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος 12 volt και απέδιδε 8,16 ίππους. Η μέγιστη ταχύτητα ήταν 64 χλμ./ώρα και η αυτονομία του έφτανε τα 60 χιλιόμετρα. Διέθετε πλαίσιο αλουμινίου, μοναδική αεροδυναμική και πολυτελή εσωτερική σχεδίαση (δερμάτινα καθίσματα κ.λπ.). Είχε μήκος μόλις 2,7 μέτρα και βάρος 965 κιλά (μόνο οι μπαταρίες ζύγιζαν 300 κιλά).
Ένα ήδη εκτίθεται στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης.